mars 18, 2009

Mina trädgårdsarbetare

_._
Solen har väckt mina trädgårdsarbetare,
ser ni de små bina
som ivrigt smaskar i sig
årets första nektar.
Vid + 7 grader flyger de ut i vårsolen.
Har kontaktat biodlarföreningen med en förfrågan
om någon ville ställa ut kupor i vår trädgård,
fick svar omgående,
nu är det på tredje året .
Vi har inga bekymmer om skötsel,
vi bara njuter av binas sällskap.
Ibland får vi en burk purfärsk honung.

Här bor våra flitiga bin
i skogsbrynet

Tänkvärt
Störst är det goda du har gjort
och den glädje du har skänkt andra.
_._

5 kommentarer:

Ulla-Britt sa...

Detta är ju helt underbart. Våren är här efter lång vinter. Hur kan de små liven klara sig redan nu?
Fortsätt att sköta om dom!

Anonym sa...

Vad trevligt att ha bikupor i trädgården.Att de små liven redan vågat sig ut. Vilken läcker bild på vintergäcken, jag älskar dessa små gula blommor som är så tacksamma och sprider sådan glädje om våren.
Ha en bra helg i trädgården!
Stenlycka

Annika Christensen sa...

Ja det är mycket arbete för alla just nu tror jag.
Skall ta ordspråket med mig - alltid kul att läsa.
Annika

Tovegård sa...

En sådan skillnad mellan det här inlägget och det förra! Du förstår säkert vilket av dem jag föredrar... ;o) I morgon ska vi till landet och då hoppas jag att jag också får se utslagen vintergäck. De är förresten från dig och har spridit sig så fint!
Ha en riktigt skön helg!

Gummans Trädgård sa...

Roligt att vintergäcken trivs även hos dig.