juli 25, 2009

Vadstena

Slottet och domkyrkans torn syns
långt ut på Östgötaslätten.
Just nu står grödorna ljusa,
snart är det tid för skörd.
_._
Vadstena spetsmuseum,
väl värt ett besök,
vilka arbeten, helt underbara.
Det roliga är att ungdomen är intresserad av tekniken,
många nya idéer fanns att beskåda.
_._
Torn spiror på Gustav Vasas slott,
sträcker sig mot skyn.

Regnet hänger i luften.
Den röda strimman är ett blommande vallmofält.
Otroligt vackert i verkligheten,
syns inte så mycket på bilden,
tyvärr kunde vi inte komma närmare.

Aftonstämning vid Vätterns strand.

Tänkvärt.
Ingen vet vad hon förmår,
förrän hon försökt.
_._

4 kommentarer:

Mimmi sa...

hej:)
tusen tack för den fina kommentar:)
men om jag skall vara ärlig så är jag nog inte snäll mot alla insekter:)Jag vill inte ha in myror så dom blir det absolut ingen räddnings aktion på:D
Underbara bilder..men den sista den gick rakt in i mitt hjärta:)underbar bild:)
kram

Inger sa...

Vadstena är en stad med stor charm. Vallmofältet ser fantastiskt ut.

STENLYCKA sa...

Härliga Vadstena på det slottet gifte vår son sig en kall decemberdag för några år sedan. Vi var och hälsade på honom och hans familj i Motala och då var vi en sväng till Vadstena. Jag älskar denna lilla stad som ligger så vackert vid Vättern.
Ha en skön söndag!
Kram

promenader på landet sa...

Hej! Vilka vackra bilder från Vadstena! det är verkligen en mysig sommarstad! Ha det så bra! Kram från Maria