juni 30, 2009

Nostalgi

Ingången till stenpartiet.
Kan inte rekommendera någon att starta ett stenparti,
ogräset växer upp bara man vänder sig om.
Hade jag vetat att ogräset trivs så bra
hade det inte blivit något
men nu är det här.
_._
Har plockat in några av de gamla zink prylarna
som var ett måste tidigare.

Hade inte hjärta att slänga dem

De är inte användbara i det skick de är nu.

Baljan skulle man kunna fylla med sommarblommor,
nej det får räcka med de krukor
som redan finns att vattna.


Tänkvärt.
En gammal bekant.
Alltför gammal,
och alltför bekant.
_._

5 kommentarer:

Inger sa...

Stenparti har jag inget, kanske något att inte sakna. Vattenkannan är jättesnygg. Tidigare hade jag blommor i zinkhinkar, nu har jag andra krukor.

Krya på dig!

STENLYCKA sa...

Inte roligt att rensa ogräs. Men det kanske inte växer så mycket nu när det inte regnar.
Önskar dig en skön onsdag!
Kram

promenader på landet sa...

Jag tycker det är snyggt med sten och din vattenkanna är jättefin! Ha det så gott! Kram från Maria

Merja sa...

Inget stenparti här. Fast en hel del ogräs ändå...
Zinksakerna pryder verkligen sin plats!
Ha det gott i värmen.

Gudrun sa...

Hej! Jag har en stor gammal zinktunna och som har gått sönder i botten. Den satte jag några potatisar i och det blev jättefint. De är fina som dekorationer i din trädgård.