januari 15, 2010

Dillpotatis

Kollade i mitt bildarkiv
såg dillpotatisen,
kände doften av nyklippt dill
och färsk nyupptagen potatis.
Fick en stark längtan till
juni månad,
varm dillpotatis med en klick smör.
Hjälp, jag kan inte vänta.
_._
.•:*¨¨*:•. _._.•:*¨¨*:•.
.•:*¨¨*:•.
Har fått en Award av Gudrun
Känner mig hedrad och utvald.
Meningen är att man ska skriva sju saker om sig själv;

Envis
Rund
Gröna fingrar
Lat och slarvig
Hemkär
Rättvisemärkt
Människor och djur vän

Skickar Awarden vidare till alla
er som skickar kommentarer.
Utan er blir det ingen bra blogg.
Kram på er.
_._

7 kommentarer:

Gudrun sa...

Mmmmm, frestare där. ;)

Jag längtar ihjäl mig efter varmare tider. Men nu har det blivit mycket ljusare och det är skönt.
Ha det gott.
Kram

Britt sa...

Färsk potatis härligt. Det är bara att vänta :)//Britt

Marita sa...

Mmmmm, mums vad smarrigt!! Ja, inte behöver man mer än en klick smör och lite salt till den underbara färskpotatisen!!
kram, Marita

Tovegård sa...

"Lat och slarvig"??? Det är det sista jag förknippar dig med! Jag är så imponerad över allt du gör; handarbete, trädgården, bloggen och allt annat du fyller dagarna med. Nej, INTE lat och slarvig!

Mildare idag men jag ser fram mot när det går över nollan dygnet runt igen! Ha en skön helg!

Kram, Camilla

Gummans Trädgård sa...

Camilla, du är så"go", jag blir tårögd över din beskrivning.
Kram på dig.

Inger sa...

Färskpotatis är så himla gott!
Fortsatt trevlig helg!

Gudrun sa...

Tycker om dig.